środa, 10 lutego 2016

"Ta dziewczyna" Colleen Hoover


Okładka książki Ta dziewczyna
tytuł: Ta dziewczyna
autor: Colleen Hoover
cykl: Pułapka uczuć <część III>
ocena: 8/10

     Po "Nieprzekraczalnej granicy" pogodziłam się z tym, że moja przygoda z tą serią się zakończyła. Wielkim zaskoczeniem dla mnie było znalezienie miesiąc temu kolejnej, tym razem ostatniej, części <jak się okazało> trylogii. Nową wiadomość przyjęłam z mieszanymi uczuciami, z jednej strony Colleen Hoover się nie odmawia, ale z drugiej- czy to trochę nie za dużo? Byłam pewna, że seria kończy się na II tomie, no bo co tu jeszcze może się wydarzyć? Jak zwykle pani Hoover mnie zaskoczyła, zamiast napisać, tak jak to zwykle robią autorzy, całą książkę z perspektywy drugiego głównego bohatera od nowa, Colleen wybrała oczywiście inną drogę.

"- To niczyja wina- odpowiada- Żeby można było mówić o winie, potrzebna jest świadoma decyzja. Nie wiedziałeś, Will."

     "Ta dziewczyna" przedstawia nam wydarzenia z pierwszej części trylogii w bardzo pomysłowy sposób. Layken i Will są wreszcie na swoim długo wyczekiwanym miesiącu miodowym. Po wielu próbach jakie przeszli przez dwa lata znajomości, mają wreszcie czas dla siebie. Spędzając wspólnie weekend, mają również czas na wspominanie. Lake chce się dowiedzieć wszystkiego. Co o niej myślał jej mąż przy pierwszym spotkaniu, jakie uczucia mu towarzyszyły. Will, oczywiście wszystko jej wyjawia, nie ukrywając niczego i nie pozostawiając wątpliwości co do jego uczuć.

"- No dobrze- mówi, patrząc na mnie.- Czasami dwoje ludzi musi się rozstać, żeby sobie uświadomić, jak bardzo siebie nawzajem potrzebują."

     Trzecia część nie ustępując poprzedniczkom dosłownie w niczym, również była niezwykle emocjonalna. Wyjaśniała nam niektóre nieracjonalne zachowania Willa, tok jego myślenia ,czym się kierował podejmując ważne decyzje.

"Jedyną rzeczą w życiu, jaka może złamać kogoś, kto jest nie do złamania, jest coś nie do pomyślenia."

     Jednym z dużych plusów tej książki jest jej układ, najpierw autorka przedstawia nam wspomnienie Willa, a potem tak jakby "komentarz" w postaci aktualnych wydarzeń z miesiąca miodowego i rozmów głównych bohaterów.

"Istnieją na tym świecie dwa uczucia, z którymi nauczyłem się sobie radzić. Miłość i nienawiść. Lake czasami mnie kochała, czasami nienawidziła. Miłość i nienawiść, mimo swojej przeciwstawnej natury, są uczuciami wypływającymi z namiętności. Potrafię sobie z tym radzić."

     Zdecydowanie polecam Wam tę książkę, choćby tylko po to, by pożegnać się z tymi niesamowitymi postaciami. Nie bójcie się, że będziecie się nudzić, drugi raz czytając to samo. Wydarzenia są przedstawione całkiem inny sposób i z innej perspektywy. Myślę, że naprawdę warto sprawdzić jak potoczą się losy tytułowej dwójki -tak tragicznie doświadczonej przez życie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz